کد خبر : 1897362 | 05 فروردين 1402 ساعت 01:14 | 15.5K بازدید | 37 دیدگاه

فرانسه 4-0 هلند: این تیم تشنه پیروزی است

فرانسه در اولین دیدارش در مقدماتی یورو 2024 با نتیجه 4-0 هلند را شکست داد.

فرانسه 4-0 هلند: این تیم تشنه پیروزی است

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان دیدیه دشان که اولین بازی‌شان بعد از فینال جام جام جهانی را در خانه انجام می‌دادند، امشب با درخشش زوج کیلیان امباپه و آنتوان گریزمان موفق شدند با چهار گل هلند را از پیش رو بردارند.
فرانسه بازی را هجومی آغاز کرد و در همان دقیقه دوم بازی به گل رسید. روی یک حرکت خوب تیمی بود که ابتدا رندال کولوموآنی با یک پاس کیلیان امباپه را در سمت چپ صاحب توپ کرد و سپس او با یک پاس در عرض، آنتوان گریزمان را صاحب موقعیت کرد تا این ستاره باتجربه با یک ضربه بغل پا کار را تمام کند.

1835257
فشار حملات فرانسه ادامه داشت و در دقیقه 8 بود که این تیم به گل دوم رسید. روی یک ضربه آزاد از سمت راست بود که ارسال آنتوان گریزمان با اشتباه یاسپر سیلسن مقابل دایو اوپامکانو قرار گرفت و او هم با یک ضربه ساده کار را تمام کرد.

1835258
بعد از این گل بازیکنان هلند پیش کشیدند اما در دقیقه 17 این فرانسه بود که می‌توانست به گل سوم برسد اما حضور به موقع ناتان آکه، اجازه نداد که کینگزلی کومان روی ارسال کولو موآنی گلزنی کند. 
اما تنها 4 دقیقه بعد، فرانسوی‌ها بالاخره به گل سوم رسیدند. پاس در عمق عالی از اورلین شوامنی با غفلت مدافعان فرانسه به کیلیان امباپه رسید و او هم در موقعیت تک به تک، به راحتی دروازه حریف را باز کرد.

1835261
بعد از این گل باز هم این بازیکنان فرانسه توپ و میدان را در اختیار داشتند اما در دقیقه 32، روی ارسال ژاوی سیمونز، دیپای می‌توانست یکی از گل‌های خورده هلند را جبران کند، اما اوپامکانو و مانیان مانع گلزنی او شدند.

در دقیقه 36 چیزی نمانده بود که ابراهیما کوناته فرانسه را برای بار چهارم به گل برساند اما سیلسن این بار با یک واکنش خوب، دروازه تیمش را نجات داد.
در دقایق پایانی نیمه اول باز هم این بازیکنان فرانسه بودند که توپ و میدان را در اختیار داشتند اما موقعیت خاصی روی دروازه‌ها ایجاد نشد و نیمه اول با همان سه گل به پایان رسید.
نیمه دوم را دو تیم متعادل آغاز کردندو دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه‌ها ایجاد شود، سپری شد. 
در دقیقه 59 بود که روی یک ضدحمله خطرناک، کینگزلی کومان با یک ارسال دقیق، کولو موآنی را صاحب موقعیت کرد اما ضربه والی او از بالای دروازه هلند به بیرون رفت.
در ادامه این بازیکنان هلند بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند اما دفاع فشرده و منسجم فرانسه مانع از ایجاد موقعیت روی دروازه این تیم می‌شد. 
در دقیقه 79 باز هم روی ضد حمله فرانسه صاحب موقعیت شد اما شوت امباپه را سیلسن مهار کرد.
در دقایق پایانی هلندی‌ها تلاش کردند تا حداقل یکی از گل‌های خورده را جبران کنند اما این فرانسه بود که در دقیقه 88 به گل چهارم رسید. امباپه که پشت محوطه جریمه هلند صاحب توپ شده بود، بعد از پیشروی به داخل محوطه و به هم ریختن مدافعان حریف، با شوتی تماشایی، گل چهارم را به نام خود ثبت کرد.

1835260
در دقایق پایانی بار دیگر هلندی‌ها برای زدن گل پیش کشیدند و در چهارمین دقیقه از وقت‌های تلف شده بود که صاحب یک ضربه پنالتی شدند. ضربه سر ووت وخهورست به دست اوپامکانو برخورد کرد و داور هم نقطه پنالتی را نشان داد.
دیپای پشت ضربه قرار گرفت اما ضربه او را مانیان با یک واکنش عالی دفع کرد تا در نهایت بازی با همان چهار گل به سود فرانسه به پایان برسد.

ویدئو: 275893

1835259

دیدگاه‌ها